fredag 5. oktober 2012

Å gjennoppdage noe man allerede har oppdaget

Fremtil nå har jeg prøvd å finne frem til mitt "gamle" Israel gjennom de minnene jeg har ;  steder, mennesker, smaker..  Når jeg ikke har kunnet gjenoppleve mine gamle minner har jeg helst ikke gjort noe som helst.   Jeg innser nå hvor viktig det var å få besøk av min mor som kunne vise meg det "gamle" Israel som jeg husker. At hun kunne vise meg minner som jeg selv ikke husket jeg hadde, forklare de jeg hadde allerede funnet osv..  Jeg har nå fått det på plass. Nå kan jeg endelig gjennoppdage Israel for megselv. Det vil ikke si at jeg sletter mine gamle minner, men at jeg heller adderer og forsterker mine gamle minner og danner et oppdatert inntrykk av mitt oppvektsland og hvilken rolle den spiller i mitt liv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar